Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Το TOP 30 των ελληνικών διαφημίσεων

-Έλληνας Κροίσος με εννιά γράμματα; Ομορφάντρας; Δεν ταιριάζει.
-Έλληνας Κροίσος με εννιά γράμματα; Μήπως Αντωνίου; Ούτε!
-Γυναίκα...
-Τι είναι;
-Έλληνας Κροίσος με εννιά γράμματα, ποιος να ‘ναι;
-Αναστόπουλος έβαλες;
-... δεν ταιριάζει...
-Κύριο, κύριο...
-Όριστε

-Ήρθε το κύριο Σάββας. Το επισκέπτη με το ελικόπτερο και το φραπέ...
-Τι ήρθε πάλι να κάνει εδώ; Βαρέθηκε να λιώνει στο εξοχικό; Τέλος πάντων, πες του να περάσει. 
-Βρε άντρα μου ήρθε ο επισκέπτης σου είπε το κορίτσι. Σταμάτα επιτέλους με τα σταυρόλεξα. Όλο σταυρόλεξα και εκπομπές για ζώα και κατασκευές βλέπεις...
-Τι ξέρεις εσύ; Χθες είδα για τον ιπποπόταμο. Θηλαστικό τσι ζούγκλας. Αμφίβιο που φθάνει τα 5 μέτρα και τσου 3 τόνους. Ζει τσις ζούγκλες του Ζαίρ, του Νίγηρα και τσι Ναμίμπιας.
-Άσε με καημένε. Put the stavrolexo down tora...
-Κουζουλάθηκες μωρέ; Τι ψιψιψίνια και κοκοψοψαρα μου λες...
Ο διάλογος είναι φανταστικός. Όπως και στις διαφημίσεις από τις οποίες, ίσως καταλάβατε, ότι προέρχονται. Διαφημίσεις που έγιναν τρομερό hit και ειπώθηκαν από τα χείλη όλου του κόσμου πετυχαίνοντας τον στόχο τους. Να κάνουν δηλαδή αίσθηση.
Όπως για παράδειγμα ο “Ομορφόντρας”, που ομολογώ ότι εδώ και καιρό με έχει κουράσει, όπως ο “αγαπούλας με την κουκούλα”, που αμφότερες έχουν σαρώσει. Για μια περίοδο δεν υπήρχε μέρα που να μην ακούσεις έστω μία φορά κάποιον να αναφέρει τις δύο ατάκες, ή τη “σως για να γλιστράει”.
Και οι δύο είχαν άμεση σχέση με τον αθλητισμό, και αυτό δείχνει με έναν ακόμη τρόπο τη δυναμική των σπορ. Δεν είναι άλλωστε οι πρώτες που έχουν ως θέμα το ποδόσφαιρο ή τον αθλητισμό (ΟΠΑΠ) και κάνουν τέτοιο “γκελ” στους τηλεθεατές.
Σήμερα λοιπόν αντί για μπάσκετ και καθότι Σάββατο ημέρα χαλάρωσης και ξεκούρασης, είχα διάθεση να γραψω κάτι διαφορετικό. Συγκέντρωσα τις καλύτερες διαφημίσεις των τελευταίων χρόνων. Αυτές που θυμήθηκα. Μπορείτε να τις δείτε παρακάτω, και να χαμογελάσατε, να φτιάξει η διάθεση σας. Ίσως να προσπεράσετε ορισμένες, που μετά το overdose σας προκαλούν εκνευρισμό. Με το “κουμπάκι”, κάτω-κάτω δίπλα στο 30, βλέπετε το επόμενο.
Στην 30αδα που έφτιαξα υπάρχουν και τρεις εκπλήξεις. Ο λόγος που συμπεριλαμβάνεται η μία είναι ότι μια από τις σύγχρονες παραπέμπει στον πρωταγωνιστή της παλιάς που μας οδηγεί δεκαετίες πίσω. Μια άλλη γιατί είναι η σκληρότερη διαφήμιση στην πουριτανική Ελλάδας και η τρίτη γιατί πολύ απλά δεν θα μπορούσε να λείπει από το blog το μπάσκετ :)
Υπάρχει ακόμη και ένα σποτάκι-bonus. Δεν έχει παίξει στην ελληνική τηλεόραση αλλά έχει να κάνει με την αθλητική αγορά, με την ευρύτερη της έννοια και είναι ιδιαίτερα επιτυχημένο μιας και τους “διαλόγους” τους καταλαβαίνει ο κάθε ένας.
Πάμε λοιπόν, με μια σειρά κατάταξης. (Στο περίπου):
1) Η κορυφαία των κορυφαίων. Ρόμπα, σαγιονάρα, μούρη πρωταγωνιστή, μουσική, σενάριο, τα πάντα όλα, απλά τέλεια. 
2) Η νικήτρια της εφετινής σεζόν. Όσο καταπληκτικός είναι ο “ομορφάντρας”, εξίσου καλός  είναι και ο πρώτος λουκανικάς με το στεγνό “αλλοιώνει τη γεύση ρε φίλε”. Η ατάκα όμως που “μιλάει” στην καρδιά του Έλληνα είναι το “ομορφαίνει, δεν παχαίνει”. Εκατομμύρια Ελλήνων θα θέλαμε να είναι πραγματικότητα. 
3) Ο Αντωνίου δεν βλέπεται αλλά η διαφήμιση είναι για να την βλέπεις ασταματάτητα. Απόλαυση ο πρόεδρος. Καλύτερος από ότι στην επόμενη διαφήμιση του συγκεκριμένου κύκλου, αλλά η ατάκα “αγαπούλα την κουκούλα” έκανε μεγαλύτερο γκελ 
4) Η διαφήμιση που “εξαργύρωσε” την τεράστια επιτυχία της Εθνικής ποδοσφαίρου του 2004 και δημιούργησε ανάλογη ευφορία...
5) Επιτέλους ο Έλληνας έφυγε από την Πορτογαλία και επιτέλους η συνέχεια της διαφήμισης. 
6) Η αποβολή του προπονητή που πάντα ζητά συγγνώμη και υπόσχεται ότι θα παραμείνει “αρνάκι” στον πάγκο του. 
7) Το σενάριο της προηγούμενης δεν ήταν αποτέλεσμα της φαντασίας και της δημιουργικότητας των διαφημιστών. Πηγή έμπνευσης της η καθημερινότητα των γηπέδων. Η απόδειξη από τον Νίκο Αναστόπουλο 
8) Μιας και ο λόγος για Αναστόπουλο, είναι ευκαιρία και απαραίτητο να μπούμε στη... μηχανή του χρόνου. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι. 
9) Η ρεβάνς των ανδρών από τις γυναίκες. Απόλαυση για κάθε άνδρα που σέβεται τον εαυτό του... :)
10) Το αντιπροσωπευτικό είδος του Έλληνα οπαδού, σε ρόλο ταξιτζή. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος μπορεί να πει πως θα έβαζε Βύντρα μπροστά, Γκέκα Σαλπιγγίδη πίσω. Ε, έχουν ακουστεί και χειρότερα από τους προπονητές της 
κερκίδας... 
Όμως υπάρχουν και υπέροχες διαφημίσεις που δεν έχουν σχέση με τα αθλητικά, στις οποίες συχνά πρωταγωνιστούν γιαγιάδες και παππούδες, που προσπαθούν να είναι “μοδάτοι” κάνουν social networking και άλλα σύγχρονα, πάντα με το δικό τους αγαπημένο τρόπο. 
Μυθικό το επόμενο βίντεο: “Πουτ δεν κοτ  ντάουν” και “πουλ οβερ δε γαϊδάρ”. Δύο σε ένα. 
Τεράστια επιτυχία ο Ξανθόπουλος. 
Κλασικοί ελληνάρες με λονδρέζικό κοντράστ. 
Λατρεμένη με τους αδελφούς μανάβηδες να μαλώνουν για τα like. Καλύτερη όμως η πελάτισσα.  
Το έπος του καλοκαιριού. Γκαζόν, σεζλόγκ, μπλοζόν
Χωρίς λόγια, αλλά με επιτυχία μεγάλη. 
Κάθετι Κρητικό ξεχωρίζει. Είναι η προφορά που τρελαίνει. 
Δεν μου άρεσε, αλλά έκανε γκελ.
Επιτυχημένη, λόγω ρυθμού, προσώπων. Σήμα, σήμα καμπάνα.
Συνδυασμός προηγούμενων συστατικών επιτυχίας. Ηλικιωμένοι, τεχνολογία και προφορά. Τίνους είσι συ; Τσι χολ είναι! 
Γλύφτης-σπασικλάκιας. 
Η γιαγιά σε νέες περιπέτειες. Μπάι φαρ πιο καλή... 
Εκνευριστικός μεν, σλόγκαν δε. 
Αν όμως κάνεις θέμα για τις ελληνικές διαφημίσεις που έγραψαν ιστορία δεν επιτρέπεται να μην γυρίσεις το χρόνο πίσω για να προσθέσεις την “σκληρότερη ελληνική διάφημιση”. Επανάσταση για την εποχή εκείνη. Άκου εκεί “πάρτε του μια πίπα”!
Μια ξένη αθλητική. Χωρίς λόγια και πανέξυπνη.
Για το φινάλε, bonus η κορυφαία μπασκετική από τον Θεό του Ελληνικού μπάσκετ. Ε, είπαμε δεν μπορεί να λείπει το μπάσκετ. Είναι... αγνό! 

http://www.onsports.gr/Opinion/S-Betakhs/item/167681-To-TOP-30-ton-ellinikon-diafimiseon

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου